söndag 25 oktober 2015

Mitt ljus lyser inte starkare för....

Jag älskar samtal om livet, hur vi agerar och reagerar. Vad vi tänker om vår existens och varför vi valt just detta liv.
Senaste tiden har jag funderat på många av dessa frågor och vad jag behöver i mitt liv som jag lever nu. Att få och ge kärlek är en grundsten men även att visa respekt för allt levande. Till djur, människor och naturen. Och efter det tragiska i Trollhättan blir det ännu mer tydligt att vi ser liv på olika sätt. 
Helgen som var har jag skickat många tankar till alla som drabbats av detta onödiga våld som finns i världen. Där att äga är mer viktigt än att se med ljus i ögonen på det vi har runt oss.
Det är sorg att det finns sådan trångsynthet och mycket mörker runt oss.
Men för mig hjälper det att leva efter det Paul martinellli säger: 
-mitt ljus lyser inte starkare bara för att jag blåser ut någon annans.
Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar